Gå till huvudinnehåll

2025-03-07

Bästa resultatet hittills: ”Kvitto på fin teaminsats”

Uppsala

Kollegor som sitter och samtalar i en restaurangmiljö.

Vad tycker ni hyresgäster om oss? Vi frågade och ni svarade. "NKI-undersökningen är en jätteviktig temperaturmätare", konstaterar affärsområdeschef Robert Ahlstedt, som understryker att fortsatta synpunkter inte bara är välkomna utan också väldigt viktiga.

Varje år passar vi på Castellum på att fråga er – våra hyresgäster – hur ni upplever samarbetet med oss. Resultatet av NKI-undersökningen är alltid en av våra viktigaste mätare.

– Vi är väldigt glada att så många tagit sig tid att svara på undersökningen. För oss är det viktigt att veta vad våra kunder tycker om oss. Om de inte anser att vi är duktiga på det vi gör har vi misslyckats, säger Robert Ahlstedt.

Bästa resultatet hittills

Resultatet från den senaste NKI-undersökningen kom i slutet av förra året och visade att…

– … man är väldigt nöjd! Vi fick ett riktigt bra resultat i Uppsala i år, det högsta någonsin. Det är vi oerhört glada för. Det är en bekräftelse på att vi jobbar nära våra kunder och ett kvitto på en fin teaminsats, säger Robert Ahlstedt.

Årets resultat landade på 80 vilket går att jämföra med föregående års resultat, 76. Bland annat lyfts servicen, kommunikationen och lyhördheten för kundens affär.

Hur kan Castellum bli bättre, enligt hyresgästerna?

– Något som alltid efterfrågas är mer information i vardagen, om vad som händer i fastigheterna. Det kan handla om när en reparation beräknas vara åtgärdad, när det ska målas om och i vilken ordning allt sker. Här kan vi inte vara nog tydliga.

Fokus på skötsel

Just nu satsar Castellum extra på att få till fler strukturerade möten med alla affärsansvariga kontaktpersoner, allt för att upprätthålla det nära samarbetet.

– Vi kommer även lägga ett större fokus på skötselrutiner i och omkring våra fastigheter. Castellum har också bytt felanmälanssystem vilket vi hoppas ger effekt i återrapporteringen.

Välkomnar synpunkter

Förutom NKI-undersökningen handlar det mycket om en ständigt pågående dialog, understryker Robert Ahlstedt.

– Är det någonting som inte fungerar? Vi vill alltid ha in synpunkter, det är superviktigt.

Mer att läsa

Läs artikeln

2025-03-07

Tillsammans för ett tryggare och bättre Uppsala

2025-03-07

”Vi kallar det inte kontor, det är en mötesplats”

2025-02-17

Inbjudan till webinar och lansering av trendrapporten Framtidens arbetsliv 2025

2024-12-19

Nu står det klart – Five Guys kommer till Uppsala

Visa liknande artiklar

Affärsområdeschef AO Uppsala

Robert Ahlstedt